Tekst størrelse:

Graviditet og efterfødsel onlinekursus

Hold dig stærk

Bækkenbunden under graviditet og efter fødsel

Under en graviditet skabes der, i takt med den voksende mave, en øget belastning og tyngde på bækkenbundens muskler. Den øgede belastning kan medfører inkontinens, hvorfor det er en god idé, at du, allerede når du bliver gravid, har en god kontakt til din bækkenbund og fortsat holder den stærk, sund og elastisk med regelmæssig træning under hele din graviditet.

Hvad får jeg?

Med dette kursus får du netop en vejledning til EFFEKTIVE bækkenbundsøvelser, der foruden selve knibet, vil fokusere på samspillet mellem din bækkenbund, musklerne omkring dit bækken og dit åndedræt. Du får en printevenlig logbog, så du kan holde styr på din træning, og vejledning til hvordan du gør øvelserne svære.

Du får en indegående viden om bækkenbundens opbygning og funktion, hvordan en graviditet og fødsel kan påvirke din bækkenbund samt et helt vidensmodul omkring begrebet inkontinens. Du får naturligvis også en hel bunke af simple råd og redskaber til, hvordan du kan optimere din bækkenbund og forebygge/mindske risici for inkontinens under graviditet og efter fødsel.

Rikke og Mille, som begge er FysioDanmark fysioterapeuter og har en stor erfaring med træning af bækkenet før og efter graviditeten, vil føre dig sikkert igennem teori om bækkenet og praktisk udførsel af øvelserne.

Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Alletiders mulighed!

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!
... See MoreSee Less

Alletiders mulighed!

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!
... See MoreSee Less

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!

Alletiders mulighed!

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!
... See MoreSee Less

Alletiders mulighed!

SKAL DU VÆRE VORES NYE KOLLEGA? 🤩

Vi søger 2 nye medarbejdere, til at indgå i vores team! Så hvis dette er noget for dig, så få sendt en ansøgning!
1 month ago

HANNE ER IGEN KLAR MED EFTERFØDSELSGYMNASTIK! 🤩
Tilmelding til opstart d. 21 maj, skal ske via 9752 0305 🤙🏼

HUSK der skal kunne fremvises gyldig Coronapas
... See MoreSee Less

HANNE ER IGEN KLAR MED EFTERFØDSELSGYMNASTIK!  🤩
Tilmelding til opstart d. 21 maj, skal ske via 9752 0305 🤙🏼

HUSK der skal kunne fremvises gyldig Coronapas

UGENS ØVELSE - MAVEBØJNING M. ROTATION

En simpel men effektiv øvelse til at aktivere de skrå mavemuskler.

Følg med Jakob Holst, som gennemgår bevægelsen og forklarer hvorfor, at vi golfspillere skal styrke de skrå mavemuskler :)

God fornøjelse!
... See MoreSee Less

Load more
Facebook